Wat ik doe bij Quintus?
Mijn naam is Thomas en in 2023 ben ik afgestudeerd aan het conservatorium in de richting jazz & pop gitaar. Van jongs af aan ben ik altijd enthousiast geweest over muziek. Ik houd van veel verschillende stijlen, zoals rock, bossa nova, pop, blues en filmmuziek. Naast mijn werk als gitaardocent schrijf ik ook veel eigen muziek en treed ik regelmatig op met mijn duo Thomas en Marleen. Bij Quintus geef ik de cursus Gitaar in de basis. In 12 groepslessen ontdekken en verdiepen we ons in verschillende manieren van gitaarspelen.
Wat het allerleukste is aan mijn vak?
Het mooiste vind ik om mensen te helpen iets te vinden waar ze helemaal enthousiast van worden. Die momenten waarop leerlingen blij worden van een muziekstuk of verbaasd zijn over hun eigen talent, maken mij ontzettend gelukkig. In mijn lessen staat plezier altijd op de eerste plaats. Ik bespeel ook verschillende andere instrumenten en bekijk muziek daardoor vaak vanuit een ander perspectief.
Wat is mijn motto?
Hoe meer je weet, hoe sneller je leert!