We hebben een tijdje geleden een klantonderzoek gedaan onder al onze (oud) cursisten en niet-cursisten en zijn heel erg blij met de grote respons die we hebben ontvangen: meer dan 400 reacties!  We willen graag iedereen hartelijk danken voor de tijd en moeite! Hoe meer we weten waar de wensen liggen van onze cursisten des te beter kunnen we hierop inspelen.
Het doel van het onderzoek was om te kijken of ons programma én de communicatiemiddelen en kanalen die we inzetten aansluiten bij de wensen van ons publiek.

We willen graag een aantal resultaten met jullie delen en aangeven wat we er mee gaan doen.

  • Op de vraag: ‘Hoe heb jij of je kind Quintus leren kennen?’ kwamen de volgende resultaten.
    De top 4:
  1. Mond tot mond (familie, vrienden, kennissen)
  2. Googelen
  3. Huis aan huis krant de Brug
  4. Via de scholen

Naast bovengenoemde top 4, leert men Quintus óók kennen op diverse evenementen zoals KIOK en Full Color.
We gaan kijken hoe we – op basis van deze uitkomsten – onze communicatie naar al onze doelgroepen nog beter kunnen afstemmen.

  • Uit de resultaten kwam een duidelijke behoefte naar voren aan meer interactie en samenspelmogelijkheden. Zeker in de tijd van corona heeft dit op een laag pitje gestaan. Goed nieuws : op dit moment wordt vanuit een werkgroep al volop gewerkt aan een projectweek in juli.
  • Ieder jaar heeft Quintus een programma met vertrouwde én nieuwe cursussen. We hebben gevraagd wat we kunnen aanbieden in ons programma of wat men mist. Vanuit die resultaten gaan we kijken welke cursussen toegevoegd kunnen worden aan ons programma voor het komende seizoen.
  • Verder zijn er veel mensen die aangaven graag te willen meedenken over cursussen en activiteiten van Quintus. Dit is erg fijn, we willen graag vanuit de behoeftes en wensen van ons publiek ons programma en activiteiten vorm geven. Met de vorm en de inhoud gaan we de komende maanden mee aan de slag.
  • Op de vraag ‘Waar ben je het meest tevreden over’?
    Het Quintus team kreeg een dikke pluim. Vaak genoemd: prettige docent, goede kwaliteit/kennis, vriendelijk, flexibel, inhoud lessen en persoonlijk contact met de docent, goede sfeer, locatie, gezelligheid, welkom voelen, vriendelijke ontvangst (met koffie), toegankelijk, lage drempel. Daar zijn we natuurlijk hartstikke trots op!
  • Op de vraag ‘Waar ben je het minst tevreden over’?
    Veel antwoorden waren juist positief : ‘vooral zo doorgaan!’. Om er toch íets uit te pikken wat vaker genoemd was: de parkeergelegenheid (duur en moeilijk).